Gratis levering ved bestilling over 500 DKK

Apple EarPods med Lightning

Apple EarPods med Lightning

129,00 kr

Tilføj til kurv

Apple tilbagekalder iPadOS 17.7.7 efter alvorlige loginproblemer

Apple har netop fjernet den nyligt udgivne opdatering iPadOS 17.7.7 til udvalgte ældre iPad-modeller efter rapporter om alvorlige problemer med at logge ind i forskellige apps. Denne midlertidige tilbagekaldelse betyder, at brugere ikke længere kan installere opdateringen, selvom den stadig vises under Softwareopdatering. Denne fejlberørte opdatering rammer primært ældre iPads som sjette generation iPad, 10,5-tommer iPad Pro samt anden generation 12,9-tommer iPad Pro, modeller som allerede nu ikke kan opdateres til den seneste iPadOS 18 version. iPadOS 17 problemer med login

App-brugere frustrerede over gentagne logins efter opdatering

Flere brugere har allerede rapporteret massive problemer med apps efter installationen af opdateringen. På både MacRumors-fora og Reddit beskriver brugere, hvordan populære apps som YouTube, Wikipedia, DuckDuckGo og Letterboxd logger dem ud hver gang appen lukkes, hvilket gør den daglige brug nærmest umulig. En frustreret bruger navngivet mrsmith1 skrev blandt andet:
"Jeg har en iPad 6. generation. Efter den seneste opdatering 17.7.7 oplever jeg problemer med visse, men ikke alle apps. Wikipedia, DuckDuckGo, Letterboxd og andre. Hver gang jeg åbner dem, er det som første gang, og jeg er nødt til at logge ind eller gennemgå en introduktion af appen igen og igen. Jeg kan ikke finde en løsning. Nogen idéer?"

Ingen af de kendte løsninger virker - brugere står uden muligheder

En anden bruger fra Reddit, National_Case748, har forsøgt alle tænkelige løsninger for at afhjælpe problemet uden resultat:
  • Tjekket at Skærmtid og Restriktioner er slået fra.
  • Bekræftet at ingen profiler eller MDM-konfigurationer er installeret.
  • Sikret at Safari-cookies og kodeordsgemning er aktiveret.
  • Foretaget fuld nulstilling af alle indstillinger.
  • Endda gennemført en komplet fabriksnulstilling og sat iPad'en op igen helt fra ny (uden backup).
Trods alle disse trin består problemerne fortsat.

Apple reagerer ved helt at fjerne opdateringen

Selvom Apple endnu ikke officielt har udtalt sig om årsagen til tilbagekaldelsen, ser det ud til, at de har valgt at tage drastiske midler i brug. Som følge af de omfattende problemer, har Apple nu helt fjernet iPadOS 17.7.7 fra muligheden for opdatering via enheden. Dette betyder, at opdateringen ikke længere vil blive synlig i Softwareopdatering overhovedet. Vi hos We❤️Apple anbefaler, at du afventer yderligere information fra Apple, før du foretager yderligere opdateringer eller nulstillinger, især hvis du benytter en af de berørte modeller.

Hvad gør du hvis du allerede har opdateret?

Har du allerede opdateret til iPadOS 17.7.7 og oplever problemer, anbefales det at holde øje med kommende rettelser fra Apple via Softwareopdatering. Normalt reagerer Apple hurtigt med en efterfølgende opdatering, der korrigerer lignende fejl. Indtil da kan man forsøge midlertidigt at undlade at lukke apps helt for at undgå de gentagne login-gentagelser. Vi følger løbende udviklingen og holder dig opdateret om eventuelle løsninger, så følg med hos We❤️Apple.dk. Læs endnu mere om problemet ved at besøg denne søgeside hos We❤️Apple.