Gratis levering ved bestilling over 500 DKK

Apple - USB-C til Lightning 2m

Apple - USB-C til Lightning 2m

122,00 kr

Tilføj til kurv

Hvis du gik rundt og troede, at Apple kastede milliarder efter Apple TV+ bare for at lokke dig til at købe endnu en iPhone, tager du ifølge Tim Cook grundigt fejl. Apples velpolstrede streamingtjeneste er nemlig mere et kunstprojekt end en marketingmanøvre, hævder Apples CEO nu selv.

Under en nylig tale pegede Cook specifikt på den kommende storserie "F1" – en spektakulær (og helt sikkert billig) fortælling om Formel 1-verdenens benhårde drama – og gjorde det klart, at Apples enorme ressourcer på film- og serieproduktion handler om at skabe kunst. Det er et skønt og ideelt standpunkt, men måske skal man lige huske, hvem afsenderen er: en virksomhed, som ubesværet brænder over en milliard amerikanske dollars årligt af på Apple TV+ – AppleInsider nævner i øvrigt selv, at tallene er "planlagte og forventede".

CEO Tim Cook under WWDC 2025 'F1'-sketchen - Image Credit: Apple
CEO Tim Cook under WWDC 2025 'F1'-sketchen - Image Credit: Apple

Foreløbig har streamingeventyret ikke givet Apple TV+ et publikum på størrelse med Netflix eller Disney+. Men når man er verdens mest værdifulde firma, tæller sådan noget som profit sandsynligvis mindre, end det gør for normale dødelige virksomheder. Indtil videre er det heller ikke eftersom Cook & co. ser behov for at lægge låg på investeringerne – tværtimod.

Angiveligt håber Apple, at "F1" bliver den dundrende succes, de regner med, hvilket kunne åbne døre til at sikre sig de amerikanske tv-rettigheder til Formel 1-sæsonen i 2026. På dén måde sikrer man kunstens fremme og – mindre væsentligt forstås – at millioners blikke rettes mod Apple-økosystemet, hvor services og produkter som iPhone og Mac altid står klar med åbne arme.

Så næste gang du tænder for Apple TV+ og nyder en højbudget-serie, så husk at du kigger på kunst – ikke en musikalsk komponeret reklamekampagne finansieret af verdens mest profitmaksimerende tech-gigant. Med mindre du også ser en annonce for en spritny iPhone. Men dét er selvfølgelig bare tilfældigt.