Google introducerer spændende ny funktion med AI Mode-fanen
Google annoncerede i dag, at de begynder at rulle deres længe ventede AI Mode-fane ud til Google Search. Inden for de kommende uger vil en lille procentdel af brugerne i USA begynde at se denne nye, innovative funktion. Hvis det viser sig at være populært, kan vi forvente, at det hurtigere vil finde vej til danske brugere også.

Hvordan fungerer Googles nye AI Mode?
Den nye AI Mode er en ambitiøs udvidelse af Googles Labs-funktioner og tilbyder en dedikeret søgemulighed, lig med Nyheder, Billeder og Shopping. AI Mode bruger Gemini 2.0, Googles avancerede kunstige intelligensmodel, til at give intelligente, AI-genererede svar direkte i søgeresultaterne, uden de traditionelle resultatlink. Det betyder, at man nu kan få klare, præcise og avancerede svar hurtigt og effektivt.
Gemini 2.0 tilbyder avanceret logisk tænkning
Den nye AI Mode-eksperiment i Google Search bruger avanceret ræsonnering, tænkning og multimodale evner fra Gemini til at hjælpe med selv dine sværeste spørgsmål. Du kan spørge om alt, hvad der falder dig ind, og få et AI-drevet svar med mulighed for at udforske yderligere vha. opfølgende spørgsmål og nyttige links. AI Mode gør det tunge arbejde for dig ved intelligent at organisere information og præsentere nemt fordøjelige oversigter.
Dermed forenkler og forbedrer AI Mode hele søgeoplevelsen, som vi kender den, ved aktivt at sortere, vurdere og præsentere svar, baseret på de mest relevante oplysninger fra nettet.
Visuelle kort og detaljeret lokal information direkte i AI Mode
Udover grundlæggende tekstbaserede svar, vil Google også implementere visuelle kort for steder og produkter. Når du søger efter steder som restauranter og butikker, vil disse kort give yderligere oplysninger som anmeldelser, bedømmelser, åbningstider og lagerstatus. En fantastisk ny måde at finde hurtigt frem til det, man ønsker, uden at skulle granske en række hjemmesider først.
Gem dine tidligere søgninger med AI-historik i sidepanelet
Google introducerer også en unik historikfunktion, hvor tidligere AI-søgninger gemmes i et særligt panel i venstre side af søgeresultaterne. Her kan du nemt vende tilbage til dine tidligere forespørgsler for at stille opfølgende spørgsmål og få yderligere information, hvilket gør søgningen mere effektiv og overskuelig.
Google begynder at teste annoncer i AI-chatbots
I andre spændende nyheder har Google startet test af annoncering direkte i samtaler med AI-chatbots. Ifølge Bloomberg afprøves Googles AdSense-netværk nu i visse chatbot-samtaler for tredjeparts AI-assistenter. Google bekræfter ligeledes, at AdSense til søgning er tilgængeligt for hjemmesider, der ønsker annonceplaceringer i deres AI-drevne samtaleoplevelser.
Hvornår kan vi opleve AI Mode i Danmark?
Indtil videre er AI Mode kun tilgængeligt for en lille gruppe brugere i USA, men det forventes hurtigt at bredes ud til andre markeder, herunder Danmark. Hvis du allerede nu ønsker at prøve AI Mode, kan den testes ved aktivt at tilmelde dig via Google Labs. Vi hos We❤️Apple glæder os til at opleve og teste denne spændende nye funktion.
Søg efter mere spændende Apple- og teknologi-relaterede artikler hos We❤️Apple her.