Gratis levering ved bestilling over 500 DKK

Beats Flex – All-Day Wireless Earphones - Beats Sort

Beats Flex – All-Day Wireless Earphones - Beats Sort

383,63 kr

Tilføj til kurv

Hvis du har haft følelsen af, at Reddit i de seneste par år har lavet lige dele geniale og hovedrystende tiltag, er du ikke alene. Og nu siger selskabets allerførste chief product officer, Pali Bhat, farvel og tak efter knap tre år i reklame- og funktionernes brændpunkt. Dermed er Reddit nu i fuld gang med at finde en ny produktchef, der kan tage stafetten videre, helst uden flere dramatiske brugerprotester.

Bhat, der tidligere har været chef på diverse Google-projekter, sluttede sig til Reddit tilbage i oktober 2021 for at puste nyt liv i selskabets produkter. I løbet af sin tid hos Reddit nåede han blandt andet at stå bag en række initiativer ment til at gøre platformen "enklere" – noget, der ærligt talt ikke altid falder lige heldigt ud hos verdens mest sarkastiske internetbrugere. Desuden kunne han også prale af lanceringen af en AI-baseret søgefunktion – en satsning som nok gav brugerne mindre grund til vrede end den kontroversielle API-prismodel, som medførte massive protester sidste år og tvang populære apps som Apollo til at lukke.

Sådan helt diplomatisk udtrykt kalder Reddit-chef Steve Huffman tiden med Bhat for "så klar en før- og eftertest, som vi kunne udføre." Han roser ham dog for at have "opbygget en eksekveringskultur, samlet et talentfuldt produkt-team og hævet niveauet." For en sikkerheds skyld understreger Huffman også – og vi oversætter løst her – at Bhat har navigeret virksomheden igennem "nogle af de mest udfordrende øjeblikke" i Reddits historie. Vi må håbe, at afløsningen får lidt mindre turbulens at håndtere.

Mens Reddit leder efter den næste modige ildsjæl, der tør sætte sin LinkedIn-profil på spil, overtager COO Jennifer Wong midlertidigt ansvaret for bruger-vækstinitiativer, mens CTO Chris Slowe overtager engineering-tøjlerne. CEO Steve Huffman selv vil samtidig være mere direkte involveret i det langsigtede produkt-relaterede arbejde. Ifølge Reddits talsperson Tim Rathschmidt ligger fokus stadig på global ekspansion, forbedrede annonce-produkter og bedre søgefunktionalitet. Vi afventer spædt optimistiske.

Så pas på, når du bladrer gennem dine yndlings-subreddits i fremtiden, for vi ved endnu ikke, hvilken ny kreativitet (læs: potentielt ødelæggende idé) fremtidens Reddit har for ærmet.

Du kan læse yderligere hos The Verge.