Svage iPad Pro salg tvinger OLED-leverandør til iPhone skærme
af Nikolaj Lysgaard
Svage iPad Pro-salg leder til ændringer i OLED-produktionen
De seneste ugers tal på salget af iPad Pro har vist sig at være skuffende lavere end forventet. Langt fra den forventede bølge af opgraderinger er virkeligheden en anden. LG Display, en af producenternes primære OLED-skærmleverandører, har været nødt til at iværksætte store strategiske ændringer som følge heraf.
Apple's ultra-tynde OLED-skærme: En skuffelse?
På trods af de positive anmeldelser og den oprindelige entusiasme omkring de nye oled-skærme i 2024 iPad Pro, viser salget, at det ikke har vækket samme ønske blandt køberne om at skifte til den seneste teknologiske iteration. Apple's nyeste innovation formåede ikke at skabe det tilsigtede salgssviv, og det tvinger producenter som LG Display til at foretage dybtgående tilpasninger.
En omstilling af produktionen: Den store udfordring
Ifølge The Elec betyder de svagere salg nemlig, at produktionslinjer nu står ubrugte hen. Dette har skabt et presserende behov for én af Apple-s strategiske samarbejdspartnere, LG Display, til at tilpasse og justere deres fokus. Med en omfattende omkostning på anslået 1,4 milliarder dollars planlægger LG Display at omlægge produktionslinjerne fra iPad-skærme til skærme til iPhone.
Mindre interesse for iPad, stigende efterspørgsel for iPhone
Denne ændring sporer tilbage til en stadig stærk efterspørgsel efter iPhone-produkter. iPhone forbliver som et af de mest eftertragtede produkter i tech-verdenen, og dette trin fra LG Displays side viser en skarp forståelse for markedets dynamik. Ved at tilpasse deres produktionslinjer strømliner de deres processer i tråd med, hvor efterspørgslen er.
Hvad betyder dette for forbrugerne?
For entusiastiske Apple-brugere kan dette betyde mere tilgængelige og måske også flere variationer af OLED-skærmbaserede iPhones, der ruller ud fra produktionslinjerne. Det kan dog samtidig betyde færre valgmuligheder og længere ventetider for dem, der håbede på en opgradering af deres nuværende iPads.
Hvad er fremtiden for iPad Pro?
Denne omstilling skal også ses fra den vinkel af at optimere produktion og ressourceanvendelse. Med det nuværende marked presser iPad Pro-efterspørgslen Apple og dets partnere til at overveje alternative tilgange til fremtidige iPad-lanceringer. Det er vigtigt at nævne, at Apple fortsat vil søge efter nye innovative løsninger til at revitalisere interessen for deres iPad Pro linje.
Afslutningsvis, som vi venter på fremtidige løsninger fra Apple, kan tech-entusiaster fortsætte med at holde et vågent øje på We❤️Apple for de seneste opdateringer og analyser.
Interesseret i mere? Søg efter de nyeste Apple-produkter og opdateringer på WeLoveApple's søgeside.
Indien præsenterer en $3 milliarder subsidierplan for at tiltrække elektronikproducenter som Apple. Dette initiativ, der fokuserer på at reducere produktionsomkostningerne, sigter mod at gøre Indien til en central base for smartphone-producenter og skabe tusindvis af arbejdspladser.
Oplev Aqara's nye smart home-enheder lanceret på CES 2025, der integrerer Apple HomeKit og Matter-protokollen. Udforsk innovative produkter som Panel Hub S1 Plus og Touchscreen Dial V1, som tilbyder avancerede funktioner for en forbedret hjemmestyringsoplevelse. Læs mere om deres banebrydende teknologi.
Satechi præsenterer en ny Mac Mini hub, der løser tænd/sluk-knap problemet og tilføjer ekstra funktionalitet med USB-A porte, SD-kortslot, og NVMe enclosure op til 4TB. Designet matcher Mac Mini æstetik og forventes tilgængeligt i marts.
We❤️Apple er ikke tilknyttet, associeret, autoriseret, godkendt af eller på nogen måde officielt forbundet med Apple eller nogen af dets datterselskaber eller tilknyttede selskaber. Den officielle Apple hjemmeside kan findes på http://www.apple.com. Navnene Apple samt relaterede navne, mærker, emblemer og billeder er registrerede varemærker tilhørende deres respektive ejere.
Del:
Kina markedet udfordrer Apple og udenlandske smartphone-mærker
Tim Cook donerer 1 million til Trumps indsættelse